XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Anitzetan, erudito usaieko jaun oiek ba dute tinta eta astia alperrik galtzen ibiltzeko gogoa, alajaiña!.
Ez zenuke siñistuko zenbat eztabaida eta sesio izan diren lerro motx oiek direla-ta.
XIX gn. gizaldira arte beti pentsatu izan da Papias-ek (edo Joan presbiteruak) emen aipatzen duen Mateoren liburua, gure lehenbiziko ebanjelioa dela.
Baiña 1832-ko urrillean
Arrazoiak? Papiasek dionez, Mateok Jaunaren itzak (
Mateoren izenarekin zabaldu den ebanjelioak, berriz, ez Jesusen esanak bakarrik, baita egiñak ere ba dakarzki.
Beraz, gaur ezagutzen den bezala, ez da jatorra; Jesusen itzaldi eta esanez gaiñera, gertaerez ere borobildua dagoen ezkero.
Zer balio du arrazoi onek? Utsa;
Labur: presuna baten bizitza osoa.
Guztiok dakigun bezala, gauza bat da itz batek, bere etorrerari begiratuta, duen adiera edo signifikantza, eta beste bat gero, eguneroko erabilkeran, artu duen plegua eta makurtasuna.
Eta hori ala dela ikusteko, Papiasek berak Markosi buruz esan diguna ber-ikusi besterik ez dago.
Antziñate osoak beti uste izan du Papiasek pasarte ortan diona gure lehenbiziko ebanjelioari buruz esana dela, eta Schleiermacherek usnatu duen beste liburu hori ez da iñundik agiri.
Mateok hebreoz (arameoz izango zan, noski) idatzi zuela bere ebanjelioa: hori esaten digu Joan presbiteruak (...).